روش تمرین کبوتران جوان


شر کت در مسابقه برای کبوتر جوان بعد از یک سالگیش مانند شرکت کبوتر جوجه هستش با ین تفاوت که مسافت طولانیتره و میتوان کبوتر را در مسافات بیشتر از ۲۰۰ و کمتر از ۶۵۰، این در مورد کوبوتران ماسافات طولانی. 
در مورد کبوتران مسافت کوتاه مسئله بر عکس بدینصورت که این کبوتران بخاطر رشد سریعترشون از همون سال اول ببهترین وجه میتوان اونهارو در مسافات بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ شرکت داد و یقینا عمل کردشون سال به سال هم بهتر خواهد بود.
میانگین مسافتی که کبوتر بر روی آن تمرین داده میشه تا بتوان از این مسافت بعنوان نقطه انتقال از مرحله ای به مرحله دیگر قرار گیرد در حدود ۶۰ کیلو متر است که باید طبق روشی که گفته خواهد شد به اون رسید، این مسافت میتواند بین ۵۰ تا ۸۰ کیلو متر هم باشد. 
روش تمرین: اول با ۳ کم سپس ۵ سپس ۱۰ سپس ۲۰ و با در نظر گرفتن شرایط  کبوتر و  زیر نظر گرفتن هر گونه تغییرات بر روی هر کبوتر بطور جداگانه میتوان این مسافت رو ۵ تا ۱۰  تو هر مرحله افزایش داد. تو این مرحله باید هشیار بود نسبت به علائم بیماری تریکومنیسس که ممکن است بخاطر فشار وارده به کبوتر در حین تمرین وارد می شود،  در کبوتر ظاهر شود.
تمرین بصورت هر  دو تا سه روز یکبار میباشد و بهتر است در ۱۵ کیلومتر اول چندین بار تمرین تکرار شود و طبیعتا بهتر است که در تمام مسافتها تمرین تکرار شود و بهتر است زمانی که به مسافت۶۰ کیلومتر رسیدیم تمرین رو بیشتر از یک بار تکرار کرد، و این مرحله نقطه شروع نامیده می شود که براساس اون سرعت پرنده سنجیده میشود و اینکه تا چه حد مسئله تکرار رو یاد گرفته اگر از یک جهت معین مسابقه میدهید. 
بهتر است کبوتران رودرحین تمرین به چند گروه مساوی تقسیم کرد اگر در بیشتر از یک جهت مسابقه میدهید، مثلا شمال یا جنوب تا کبوتر ورودیهای شهر از متمایز کند و تشخیص دهد، و بعداز آن است که تمرین رو دو تا سه بار در طول هفته انجام میدهیم و هر بار بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر رو به مسافت هفته قبل اضافه می کنیم و البته با تغذیه سالم تا پرنده بتونه آمادگی جسمیشو حفظ کنه.
از اشتباهات رایج اینست که مسیر پرنده رو بدون مقدمات لازم تغییر دهیم و بخاطر این تصمیمات نسنجیده است که بسیاری از کبوتران خوب رو از دست میدهیم.
و در روزهای دیگر هفته پرنده باید حد اقل یک ساعت صبح و یک ساعت عصر پرواز آزادانه داشته باشه.

 

مترجم لیث رضایی